Modelování

Pustíme se do samotného modelování. Nejlépe se modelují kulaté věci vytvoříte si kruh Shift+A>Mesh>Kruh a dejte si na něho pohled z boku (pohled se mění kolečkem ne numlockami těmi čísly 5 přepne na reálný pohled ale to se k přesnému modelování nehodí, na numlockách jsou šipky a ty ukazují směr otočení pohledu 1, 3, 7, 9 jsou už uložené pohledy 1 z boku, 7 zvrchu atd.)

Kruh z boku vypadá takto:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tlačítkem E ten kruh protáhnete (ty označené vetexy se naklonují a budou spojené s těmi originály) a ještě se podívejte do levého dolního rohu najdete tam tohle:ukazuje to současnou polohu os takže když stisknete E a potom ještě Z tak to protáhnete podle osy Z. Osy jsou celkem tři X, Y, Z. Osa Z je směrem vzhůru. A teď spátky k modelování protáhli jste kruh podle osy Z vypadá to takto:

 A ten protáhnutý kruh zvěčte nebo zmenčte a potom zase protáhnout a zase zvětšit nebo zmenčit a takto pokračjte dokud nedostanete kulatý objekt který jste chtěli třeba toto:

 

Úplně nahoře jsem vertexy spojil ALT+M a potom na střed.

Ještě potom můžete přidat křidélka dolů po bokách a máte tlustou raket.

Modelování z kruhu je jednoduché nemusíte ani otáčet kameru uděláte to z jednoho pohledu ale modelování jiných věcí je úplně stejné jenom si vyberete z čeho to chcete dělat a potom protahujete a zmenčujete. Modelujete třeba monitor tak si vytvoříte plochu (Shift+A>Mesh>Plocha)

a potom jenom E a S pořád dokola ale u složitějších věcí se na to dívejte z různých pohledů a upravujte to.

Modelování není nějak složité jenom nesmíte modelovat jenom z jednoho pohledu. V galerii se podívejte třeba na skleněné šachy co jsem dělal vypadají složitě ale nejsou protože jsou z kruhu. Až na ten kříž nahoře jsem nemusel otáčet pohled. O skle a o lesku je v návodu texturování.

Tak to je asi všechno o modelování. Používejte různé funkce v klávesových zkratkách podle osy jde i přesunovat (G), otáčet (R). A ještě jeden tip: při otáčení (R) když chcete přesně tak napište na numlockové klávesnici třeba 90 a objekt se otočí o 90° i při zvětšování když namačkáte 10 tak se ten objekt zvětší 10x atd...

Teď už to je opravdu všechno (myslím) nevzdávejte to a svoje výtvory mi můžete poslat vytvoří m galerii vašich modelů.

Ale to není všechno po modelování se musí otexturovat (barva) a to je v dalším návodě.